VIKTÖKNING

Det pratas så mycket om att man ska gå ner i vikt. Tappa fett och hur man deffar. Men det finns ju faktiskt de som vill gå upp i vikt för att dom är för smala.

Det är lika svårt att gå upp i vikt som att gå ner i vikt. Tro det eller ej. Men det är faktiskt sant. Underviktig blir man om man får i sig mindre energi än vad man gör av med. Om man väger för lite kallas det alltså för undervikt. Om du är underviktig kan få svårare att bygga muskler. Ägglossningen kan stanna av. Man får inte mens och kan få svårt att bli gravid. Så var försiktig. Din hjärna behöver socker för att funka. Även fett. Kraftig undervikt kan leda till depressioner och ångest. Glöm inte D vitaminet som jag tipsa er om i tidigare inlägg.

Om man vill väga mer finns det olika sätt att öka i vikt på.

imagesTWB7G7E1

1. Välj fetare mjölk, fil och andra matvaror.

2. Frukost, lunch, middag, två mellanmål och ett kvällsmål. Missa inga viktiga mål!

3. Ät mer pasta, ris och bröd. Ha smör på brödet.

4. Välj nötter och mandlar som snacks. De innehåller mycket fett, men det är nyttiga fetter.

Sen vill jag tipsa er om olika goda drycker man kan ha med sig och dricka under dagen. Dessa innehåller kolhydrater just för viktuppgång.

För att öka i vikt och muskelstyrka krävs ett energiöverskott, det vill säga att man får i sig mer energi än vad man gör av med.

För att öka i vikt och muskelstyrka krävs ett energiöverskott, det vill säga att man får i sig mer energi än vad man gör av med.
KÖR DRYCKEN HÄR!

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/9/9/d/latess.se/httpd.www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


CAPTCHA Image
Reload Image