MITT TRÄNINGS SCHEMA

968811_349835761811927_487144652_n1176408_363657137096456_160900045_n20121212_133327Hur kör då jag?

Ni vet att det är viktigt att lägga upp ett bra träning schema. Varför?

– Jo!

För att det är viktigt att muskelgrupperna hinner vila tills nästa gång man kör den. eller hur

Kör ni rygg idag så kan ni inte köra axlar imorgon exempelvis. För när man kör rygg så använder man också lite av axelpartiet. Så axeln måste ju då vila dagen efter. Så lägg upp erat schema så ni kör dom musklerna som korsar varandra. Exempel

RYGG. AXLAR

BEN. RUMPA

BRÖST. MAGE

Säger inte att alla dessa korsar varandra nu. Bröst har ju inget med mage att göra. Men om man ska dela upp muskelgrupperna på ett bra sätt så är detta bra.

Detta är nu fördelat på tre stycken tränings dagar per vecka. Har man mer tid på sig så kan man ju lägga upp rygg eller ben ett pass till i veckan.

Måndag: rygg, axlar

Tisdag: Ben, rumpa

Onsdag: vila

Torsdag: Bröst, mage

Fredag: Vila

En sak att komma ihåg. Benen behöver längre vila. Shit va ont det ska göra andra dagen. Men det ska vara värre dag 3 efter ben träningen. Jäklar då har ni gjort ett bra jobb!

Glöm inte vitaminer och nya träningskläder. Det höjer inspirationen massor. Matcha och lär!

 

INGA KONSTIGHETER!

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/9/9/d/latess.se/httpd.www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


CAPTCHA Image
Reload Image